Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Kuntoutuspalvelut

Fysioterapia, urheilijoiden ja ikääntyneiden fysioterapia

Tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapiassa tavoitteenamme on päästä eroon akuuteista ja pitkäaikaisista oireista sekä ehkäistä niiden uusiutuminen. Huomioimme ihmisen kokonaisuutena ja pyrimme vaikuttamaan vaivojen taustalla oleviin syihin pelkän oireiden helpottamisen sijasta.

Yleisiä fysioterapiaan hakeutumisen syitä ovat selkäkipu, niskakipu, säteilyoireet käsiin ja jalkoihin, hartiaoireet, jäykkyys, tapaturmat, rasitusvammat ja nivelrikko. Suunnittelemme kuntoutuksen asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan, ja hoidossa voimme yhdistää muun muassa aktiivista harjoittelua, hierontaa, mobilisaatiota ja lihasenergiatekniikoita. Fysioterapeuteillamme on kokemusta nuorten, työikäisten ja ikääntyneiden fysioterapiasta.

Hoitomme ovat Kela-korvattavia lääkärin lähetteellä. Hoitoon voit tulla myös ilman lääkärin lähetettä.

Fysioterapia

Paineaaltohoito

Kehon pintaosiin kohdistuva paineaaltohoito (iskuaaltohoito, shokkiaaltohoito) ortopedisten sairauksien hoidossa.

ESWT-paineaaltohoidossa haluttuun kohtaan ihonalaisissa kudoksissa kohdistetaan elektrohydraulisesti synnytetty energiasysäys (paineaalto).

Yhden hoitokerran aikana annetaan näitä paineiskuja keskimäärin n. 3000 kpl. Yksittäinen hoitokerta kestää n. 20 minuuttia. Hoitojen lukumäärä määräytyy vasteen mukaan 2-5 hoitokertaan.

Tavallisimmin riittää 2-3 hoitokertaa oireilevan taudin rauhoittamiseksi.

Sopivia hoitoaiheita ovat mm. seuraavat krooniset sairaudet:

• tenniskyynärpää, golfkyynärpää
  • plantaarifaskiitti eli ns. kantaluupiikkisairaus/-kipu
  • olkapään jännekalkkeutumat
  • lonkan isonsarvennoisen limapussitulehdus
  • 'hyppääjän polvi´ ja muut vastaavat jännekiinnityskiputilat
  • luutumattomat (huonosti luutuvat) murtumat
  • Yleiset pehmytkudoskireydet

Muita mahdollisia hoitokohteita ovat lisäksi esim. paikalliset nivelrikot (isovarpaan tyvinivel, peukalon tyvinivel, polven toispuoleinen nivelrikko), olkapään ns. ahdasolkasyndrooma, määrätyt Akillesjänteeseen liittyvät kiputilat.

Urheilijoiden fysioterapia

Sanotaan, että urheilija ei tervettä päivää näe, mutta terveet urheilijat saavuttavat parempia tuloksia. Toimiva keho ja lajiharjoittelua tukeva sekä urheiluvammoja ennaltaehkäisevä harjoittelu on urheilufysioterapian päätavoitteita. Lisäksi urheiluvammojen kuntoutus ja siihen liittyvät tukitoimet, kuten esimerkiksi kinesio-, dynaamiset ja urheiluteippaukset ovat osa urheilufysioterapian palveluja.

Urheilufysioterapia

Ikääntyneiden fysioterapia

Ikääntyneiden fysioterapian tavoitteina on yksilöllisten tavoitteiden mukainen toimintakyvyn ylläpitäminen ja kehittäminen. Fysioterapian menetelmillä voidaan vaikuttaa mm. lihasvoiman ja tasapainon kehittymiseen ja kivun lievittymiseen. Tällä on positiiviset vaikutukset myös esimerkiksi kaatumisten ennaltaehkäisyssä. Fysiotreenarilla on sopimus sotaveteraanien avokuntoutuksen fysioterapiapalveluista. Kuntoutus voidaan toteuttaa joko toimitiloissamme, kotikäynteinä asiakkaan kotona, tai palvelutalon tai sairaalan vuodeosastolla.

Fysiovalmennus

Fysiovalmennus on valmentajakoulutuksen omaavan fysioterapeutin toteuttamaa valmennusta, ja se soveltuu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita oman hyvinvoinnin ja suorituskyvyn kehittämisestä. Ohjelmat ja valmennuspaketit räätälöidään yksilöllisten tarpeiden mukaan mahdolliset tuki- ja liikuntaelinogelmat tai esimerkiksi urheiluvammat huomioiden. Sopii niin painonpudottajille, liikuntaa aloitteleville kuin aktiiviliikkujille ja urheilijoille. Valmennus toteutetaan yksilö- tai ryhmävalmennuksena.

Hieronta

Hieronta on perinteinen, kaikenikäisille soveltuva pehmytkudoksien hoitomuoto. Se antaa hyvän olon, vähentää stressiä ja ennaltaehkäisee erilaisia vaivoja. Hieronnalla hoidetaan erilaisia lihasjännityksiä ja lihaksistossa olevia kiputiloja manuaalisen käsittelyn eri tekniikoilla. Lihaksiston aineenvaihdunta tehostuu, pintaverenkierto paranee ja kipu lievittyy lihasta erilaisin ottein muokkaamalla. Valittavanasi on klassinen hieronta ja urheiluhieronta.

Hieronta

Perinteinen Jäsenkorjaus

Perinteinen jäsenkorjaus on vanha suomalaiseen perinnekulttuuriin perustuva hoitomenetelmä. Se on perinteistä mobilisaatiohoitoa, joka avaa ja tasapainottaa koko kehoa ja sopii kaikille. Mobilisaatio tarkoittaa sitä, että hoito on pehmeää, ihmisen luontaisia liikeratoja hyödyntävää, eikä missään tapauksessa nivelten liikeratoja ylittävää, tai kipua tuottavaa.

Ennen hoitoa asiakkaalta kysellään hyvin tarkasti hänen lääkityksensä, krooniset sairautensa ja mahdolliset loukkaantumiset. Sen jälkeen tarkistetaan asiakkaan kehon tasapainotekijät ja epätasapainon synnyttämät virheasennot.

Kehon tasapainottaminen aloitetaan aina sen perustuksista, jaloista. Selkä hoidetaan istuen. Eteen- ja taakse taivutuksilla, asiakkaan kanssa yhdessä työskennellen, saadaan nikamat ja syvätkin lihakset liikkuviksi.

Keho on anatominen kokonaisuus varpaista ylöspäin päälakeen asti: kaiken siinä pitäisi olla tasapainossa. Elämän aikana tapaturmat, autokolarit ja vaikkapa kaatumiset voivat aiheuttaa sen, että kineettinen ketjumme, lihastoimintaketjumme, meneekin epätasapainoon. Tällaisista sattumuksista voi seurata lukuisia ongelmia. Lantionkori voi jäädä virheasentoon. Epätasapaino johtaa virhemuutoksiin ylhäällä ja alhaalla kehossa. Väärät lihakset joutuvat silloin ylläpitämään tasapainoa. Eri puolille vartaloa tulee lihaskireyksiä, joista edelleen aiheutuu lisäongelmia.

Nilkat, selkä, polvet ja lonkat, kaikki tuki- ja liikuntaelimistön alueella olevat nivelet ja lihakset kipeytyvät ja aiheuttavat ajan oloon kulumamuutoksia. Näihin kiristyksiin ja virheasentoihin, jopa kroonisiksi muuttuneisiin, apua voi löytyä juuri perinteisestä jäsenkorjauksesta.

Jalkaterapia

Jalkaterapeutti on alaraajojen ammattilainen, joka pystyy hoitamaan paljon erilaisia jalkoihin liittyviä ongelmia. Jalkaterapian osa-alueita ovat kliininen jalkaterapia (mm. kovettumien, paksuuntuneiden kynsien sekä muiden iho- kynsiongelmien hoitaminen), apuvälineiden valmistus (yksilölliset pohjalliset, silikoniortoosit), biomekaaninen tutkiminen, kävelyn sekä juoksun analysoiminen, erityyppiset alaraajojen käsittelyt kuten mobilisointi ja hieronta sekä haavanhoito. Jalkaterapeutti pystyy myös toteuttamaan mahdollisuuksien mukaan myös muita palveluita kuten urheilu- ja kinesioteippauksia.

Ennen pohjallisterapiaa on tärkeää suorittaa jalkojen tutkimukset. Tutkimukset ovat perusta pohjallisterapiassa. Jalkojen tutkimus sisältää alkuhaastattelun, jalkojen digitaalisen skannauksen, pystyasennon ja kävelyn analysoinnin sekä nivelten liikkuvuuksien tutkimisen ja jalkaterien biomekaaniset tutkimukset. Tutkimustulosten ja jalkojen digitaalisen skannauksen perusteella suunnittelemme yksilölliset OrthoPodo - tukipohjalliset. Valmistamme kaikki pohjalliset yksilöllisten tarpeiden mukaan OrthoPodo - menetelmällä. Tietokoneavusteinen valmistusmenetelmä takaa millimetrintarkan lopputuloksen.

Annamme pohjallisille 3 kk:n käyttöönottotakuun. Tänä aikana mahdolliset pohjallisten korjaukset kuuluvat pohjallisten hintaan.

Jalkaterapia

OrtoPodo-pohjalliset

Personal Training & Ravintovalmennus

Painonpudottajille, elämäntapamuuttujille, liikuntaa aloitteleville, aktiiviliikkujille, kuntoilijoille ja urheilijoille. Tarvitsetko tukea painonpudotukseen tai kunnonkehittämiseen? Kaipaatko esimerkiksi jonkin lajiominaisuuden, kuten nopeuden, voiman tai liikkuvuuden kehittymistä? Vahvan valmennuskokemuksen omaava fysioterapeuttivalmentajamme auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi. Ohjelmat ja valmennuspaketit räätälöidään yksilöllisten tarpeiden mukaisesti. Valmennus toteutetaan yksilö- tai ryhmävalmennuksena.

Allasterapia

Vesijumpparyhmissämme Oulunkylässä on vapaita paikkoja. Kysy lisää sähköpostitse tai puhelimitse.

Vesijumppa

Yrityksille