Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Kuntoutuspalvelut

Fysioterapia, urheilijoiden ja ikääntyneiden fysioterapia

Tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapiassa tavoitteenamme on päästä eroon akuuteista ja pitkäaikaisista oireista sekä ehkäistä niiden uusiutuminen. Huomioimme ihmisen kokonaisuutena ja pyrimme vaikuttamaan vaivojen taustalla oleviin syihin pelkän oireiden helpottamisen sijasta.

Yleisiä fysioterapiaan hakeutumisen syitä ovat selkäkipu, niskakipu, säteilyoireet käsiin ja jalkoihin, hartiaoireet, jäykkyys, tapaturmat, rasitusvammat ja nivelrikko. Suunnittelemme kuntoutuksen asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan, ja hoidossa voimme yhdistää muun muassa aktiivista harjoittelua, hierontaa, mobilisaatiota ja lihasenergiatekniikoita. Fysioterapeuteillamme on kokemusta nuorten, työikäisten ja ikääntyneiden fysioterapiasta.

Hoitomme ovat Kela-korvattavia lääkärin lähetteellä. Hoitoon voit tulla myös ilman lääkärin lähetettä.

Fysioterapia

Urheilijoiden fysioterapia

Sanotaan, että urheilija ei tervettä päivää näe, mutta terveet urheilijat saavuttavat parempia tuloksia. Toimiva keho ja lajiharjoittelua tukeva sekä urheiluvammoja ennaltaehkäisevä harjoittelu on urheilufysioterapian päätavoitteita. Lisäksi urheiluvammojen kuntoutus ja siihen liittyvät tukitoimet, kuten esimerkiksi kinesio-, dynaamiset ja urheiluteippaukset ovat osa urheilufysioterapian palveluja.

Urheilufysioterapia

Ikääntyneiden fysioterapia

Ikääntyneiden fysioterapian tavoitteina on yksilöllisten tavoitteiden mukainen toimintakyvyn ylläpitäminen ja kehittäminen. Fysioterapian menetelmillä voidaan vaikuttaa mm. lihasvoiman ja tasapainon kehittymiseen ja kivun lievittymiseen. Tällä on positiiviset vaikutukset myös esimerkiksi kaatumisten ennaltaehkäisyssä. Fysiotreenarilla on sopimus sotaveteraanien avokuntoutuksen fysioterapiapalveluista. Kuntoutus voidaan toteuttaa joko toimitiloissamme, kotikäynteinä asiakkaan kotona, tai palvelutalon tai sairaalan vuodeosastolla.

Fysiovalmennus

Fysiovalmennus on valmentajakoulutuksen omaavan fysioterapeutin toteuttamaa valmennusta, ja se soveltuu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita oman hyvinvoinnin ja suorituskyvyn kehittämisestä. Ohjelmat ja valmennuspaketit räätälöidään yksilöllisten tarpeiden mukaan mahdolliset tuki- ja liikuntaelinogelmat tai esimerkiksi urheiluvammat huomioiden. Sopii niin painonpudottajille, liikuntaa aloitteleville kuin aktiiviliikkujille ja urheilijoille. Valmennus toteutetaan yksilö- tai ryhmävalmennuksena.

Hieronta

Hieronta on perinteinen, kaikenikäisille soveltuva pehmytkudoksien hoitomuoto. Se antaa hyvän olon, vähentää stressiä ja ennaltaehkäisee erilaisia vaivoja. Hieronnalla hoidetaan erilaisia lihasjännityksiä ja lihaksistossa olevia kiputiloja manuaalisen käsittelyn eri tekniikoilla. Lihaksiston aineenvaihdunta tehostuu, pintaverenkierto paranee ja kipu lievittyy lihasta erilaisin ottein muokkaamalla. Valittavanasi on klassinen hieronta ja urheiluhieronta.

Hieronta

Perinteinen Jäsenkorjaus

Perinteinen jäsenkorjaus on vanha suomalaiseen perinnekulttuuriin perustuva hoitomenetelmä. Se on perinteistä mobilisaatiohoitoa, joka avaa ja tasapainottaa koko kehoa ja sopii kaikille. Mobilisaatio tarkoittaa sitä, että hoito on pehmeää, ihmisen luontaisia liikeratoja hyödyntävää, eikä missään tapauksessa nivelten liikeratoja ylittävää, tai kipua tuottavaa.

Ennen hoitoa asiakkaalta kysellään hyvin tarkasti hänen lääkityksensä, krooniset sairautensa ja mahdolliset loukkaantumiset. Sen jälkeen tarkistetaan asiakkaan kehon tasapainotekijät ja epätasapainon synnyttämät virheasennot.

Kehon tasapainottaminen aloitetaan aina sen perustuksista, jaloista. Selkä hoidetaan istuen. Eteen- ja taakse taivutuksilla, asiakkaan kanssa yhdessä työskennellen, saadaan nikamat ja syvätkin lihakset liikkuviksi.

Keho on anatominen kokonaisuus varpaista ylöspäin päälakeen asti: kaiken siinä pitäisi olla tasapainossa. Elämän aikana tapaturmat, autokolarit ja vaikkapa kaatumiset voivat aiheuttaa sen, että kineettinen ketjumme, lihastoimintaketjumme, meneekin epätasapainoon. Tällaisista sattumuksista voi seurata lukuisia ongelmia. Lantionkori voi jäädä virheasentoon. Epätasapaino johtaa virhemuutoksiin ylhäällä ja alhaalla kehossa. Väärät lihakset joutuvat silloin ylläpitämään tasapainoa. Eri puolille vartaloa tulee lihaskireyksiä, joista edelleen aiheutuu lisäongelmia.

Nilkat, selkä, polvet ja lonkat, kaikki tuki- ja liikuntaelimistön alueella olevat nivelet ja lihakset kipeytyvät ja aiheuttavat ajan oloon kulumamuutoksia. Näihin kiristyksiin ja virheasentoihin, jopa kroonisiksi muuttuneisiin, apua voi löytyä juuri perinteisestä jäsenkorjauksesta.

Jalkaterapia

Jalkaterapiassa edistetään jalkaterveyttä ja alaraajojen hyvinvointia. Jalkaterapeutti arvioi ihmisen toimintakykyä, tutkii alaraajojen lihasten ja nivelten toimintaa, analysoi kävelyä ja juoksua sekä selvittää mekaanisen rasituksen aiheuttaman kivun syy. Jalkaterapiassa hoidetaan kaiken ikäisiä, joilla on alaraajoissa kiputiloja, asentovirheitä, urheilu- tai rasitusvammoja sekä tuki- ja liikuntaelinvaivoja. Tutkimuksen jälkeen jalkaterapeutti ohjaa ennaltaehkäisevissä toimenpiteissä, sekä antaa tarvittavat ohjeet omahoidolle, harjoitteille sekä jatkohoidolle. Varsinkin jo pidempään jatkunut jalkakipu on syytä selvittää ja hyvä syy tulla jalkaterapeutin vastaanotolle. Toiminnalliseen jalkaterapiaan sisältyvät alaraajojen toimintaa edistävien harjoitteiden lisäksi hieronta sekä mobilisaatio.

Erilaisia kynsimuutoksia kuten paksuuntuneet kynnet, kynsisieni, kuperat ja sisäänkasvaneet kynnet pystytään hoitamaan. Kynsien mekaanisessa hoidossa leikataan ja tasataan kynnet sekä siistitään kynsiuurteet. Tarvittaessa ohennetaan paksuuntuneet kynnet sekä hoidetaan sisäänkasvaneet kynnet esim. kuitukangaseristenauhoilla. Kynsi voi monesta syystä kasvaa ihoon sisään ja aiheuttaa kovaa kipua sekä tulehduksen. Myös tulehtuneen kynnen hoito sekä kynnen oikaisuhoidot eri menetelmillä. Tyypillisimmät ihomuutokset kuten kovettumat, känsät, kuiva iho, syylät, jalkasilsa sekä varvasvälihautumat saadaan hoidettua mekaanisesti.

Silikoniortooseilla voidaan korjata varpaiden virheasentoja kuormittumista ja toimintoja. Yksilöllinen silikoniortoosi tehdään tyypillisesti korjaamaan vaivaisenluu virheasentoa ja oikaisemaan vasaravarpaita. Saatavilla myös puettavat jalkaterien suojat ja kevennykset sekä Pedagin valmispohjalliset korjaamaan jalkaterän asentoa.

Jalkaterapiapalveluihin kuuluu lisäksi kinesioteippaus sekä Footbic-terapiapallojen avulla toteutettava toiminnallinen jalkaterien ja säären lihaksia vahvistava jalkajumppa.

Jalkaterapia

Personal Training & Ravintovalmennus

Painonpudottajille, elämäntapamuuttujille, liikuntaa aloitteleville, aktiiviliikkujille, kuntoilijoille ja urheilijoille. Tarvitsetko tukea painonpudotukseen tai kunnonkehittämiseen? Kaipaatko esimerkiksi jonkin lajiominaisuuden, kuten nopeuden, voiman tai liikkuvuuden kehittymistä? Vahvan valmennuskokemuksen omaava fysioterapeuttivalmentajamme auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi. Ohjelmat ja valmennuspaketit räätälöidään yksilöllisten tarpeiden mukaisesti. Valmennus toteutetaan yksilö- tai ryhmävalmennuksena.

Allasterapia

Vesijumppamme pidetaan yksityisessä, 30 asteisessa terapia-altaassa Oulunkylässä Oltermannintie 8.

Ohjaajina toimii fysioterapeutit. Ryhmäkoko maltillinen. Tervetuloa!

Vesijumpparyhmissämme  on vapaita paikkoja. Kysy lisää sähköpostitse tai puhelimitse.

Vesijumppa

Yrityksille